Redbubble

 

Redbubble Wereldwijde marktplaats

Deze keer wil ik het eens hebben over Redbubble.com.

Redbubble is een wereldwijde online marktplaats voor print-on-demand-producten op basis van door de gebruiker geleverde illustraties. Het bedrijf werd in 2006 in Melbourne, Australië, opgericht en heeft ook kantoren in San Francisco en Berlijn.

Het bedrijf opereert voornamelijk op het internet en biedt haar leden de mogelijkheid om hun kunstwerken te verkopen als decoratie voor verschillende producten. Producten omvatten prints, T-shirts, hoodies, kussens, dekbedovertrekken, leggings, stickers, rokken en sjaals. Het bedrijf biedt gratis lidmaatschap aan artiesten die de auteursrechten op hun werk handhaven, hun eigen prijzen regelen en beslissen welke producten hun afbeeldingen mogen weergeven.

Redbubble

https://www.redbubble.com/people/rinekedejong/portfolio

Ik mag niet mopperen, dit jaar heb ik regelmatig verkopen gehad op Redbubble. Daar heb ik natuurlijk wel het nodige werk voor moeten verrichten.  Mijn meest succesvolle werk heb ik in een aparte map gezet: “Most popular”. En ik ga nog verder verfijnen. Voorts ben ik bij diverse groepen aangesloten en door die groepen wordt mijn werk gepromoot. Daar krijg ik regelmatig meldingen van. Ook zie ik nu mijn werk meteen tussen het werk van andere kunstenaars als ik de website bezoek: Today’s picks for you” https://www.redbubble.com/explore/.

Om het nog beter te doen kwam ik op mijn zoektocht naar kennis dit stuk tegen van BYRON. (https://www.redbubble.com/people/byron/journal/4811524-how-to-make-sales-in-redbubble).

Ik heb het vertaald. Op wat kleine stukjes na staat het hieronder te lezen. Niet schrikken, maar alles wat hier geschreven staat is waar. Ik zal niet zeggen dat ik het zelf zo aanpak, maar zo zou het wel moeten zijn. Dus ga er maar even voor zitten.

Misvatting

Er is een misvatting over RedBubble: “Word lid van RedBubble en u zult spullen verkopen.”
Het antwoord hierop is simpel: nee, nee dat doe je niet!
Als dit het geval was, dan zou het de eerste keer in de geschiedenis van de handel zijn dat dit product op magische wijze zichzelf heeft verkocht.

Om ELK product [inclusief uw kunst] te verkopen, moet u verschillende dingen doen:
1. Een commercieel levensvatbaar / verkoopbaar product hebben.
2. Ken uw doelgroep demografisch.
3. Breng uw product onder de aandacht van uw doelgroep.
4. Om je product te VERKOPEN, moet je jezelf ook verkopen.
5. Behandel je kunst als een bedrijf en niet als een hobby.
6. Gebruik de juiste mensen.


HEB EEN COMMERCIEEL BETAALBAAR / VERKOOPBAAR PRODUCT

Gewoon cool artwork hebben, garandeert de verkoop niet, je moet werk produceren dat verkoopbaar is.
Dus, als je wilt verkopen, dan moet je artwork maken dat de meerderheid van de mensen [in je doelgroep] ten goede zal komen – wat heeft het voor zin om een product te produceren waar maar heel weinig mensen geïnteresseerd in zijn om te kopen.
Ken je stijl en zoek op het net naar andere succesvolle artiesten. Kijk wat ze produceren en verkopen.
Ik suggereer niet dat je hun werk of stijl kopieert, maar leer wat werkt en pas dat op je eigen unieke manier toe op je werk.


KEN UW DOEL DEMOGRAFIE

(Demografie of bevolkingsleer is de wetenschap die de kwantitatieve aspecten van de bevolking bestudeert, uitgevoerd door een demograaf, die studie verricht naar de samenstelling van de bevolking naar bijvoorbeeld leeftijd, geslacht, nationaliteit, etniciteit en/of beroep.)Een woord:

Marktonderzoek.
Ok, dat zijn twee woorden.
Als u naar een mislukt bedrijf kijkt, is een van de meest voorkomende fouten die gemaakt zijn, dat het bedrijf zijn doelmarkt / demografie niet heeft kunnen identificeren.
Je moet dit onderzoek doen. Als mensen niet weten dat jouw kunst bestaat, hoe verwacht je dan dat ze het kopen?
– U moet identificeren wie uw stijl van werken leuk vindt.
– Je moet identificeren waar ze zijn.
– Je moet ze alles vertellen over jou en je werk … ad nauseaum.

Ad nauseam is een begrip uit het Latijn en betekent “tot misselijkheid toe” of “tot walgens toe”.Een voorbeeld:

In jouw “gebied” zijn er 5000 mensen die zich aangetrokken voelen tot jouw kunststijl.
Misschien kopen 50 van hen kunst, van die 50 – misschien zijn slechts 10 actieve kunstkopers.
Dus misschien zouden 10 van de 5000 mensen overwegen om je kunst te kopen.
Als u de mogelijkheid wilt hebben om jaarlijks 100 verkopen te doen, moet u uzelf op de markt brengen voor minstens 50.000 mensen, en er is geen garantie dat u die verkopen zult maken.


MAAK UW PRODUCT AAN UW DOELSTELLING DEMOGRAFISCH

De wereld, en vooral het internet, zit boordevol fantastische kunst. Er is zo veel commercieel levensvatbare kunst van hoge kwaliteit online [en natuurlijk op RedBubble] dat iedereen die probeert te verkopen tegen een berg concurrentie oploopt.
Dus wat doe je?
Je moet uniek zijn in zowel je kunst als je marketingbenadering. Je moet anders zijn – om de aandacht van je potentiële klanten te trekken.
JE MOET UITSTEKEN BOVEN DE CROWD
Hoe doe je dat? Nou, om eerlijk te zijn, dat is jouw probleem. Ik kan je niet vertellen hoe je anders moet zijn, ik kan je niet vertellen wat jou anders maakt dan iedereen.
Ga naar buiten, pak wat visitekaartjes. Benader lokale bedrijven waar uw doelgroep naar verwachting zal winkelen en vraag hen of u uw werk daar gratis kunt laten zien.
Waarschuwing: benader uw lokale artsen niet, als hun cliënten gepensioneerde conservatieve middeninkomens zijn en uw kunstwerken hip, erg eigentijds zijn. Je demografische doelgroep zal waarschijnlijk je werk daar nooit zien.
Verwacht niet om iets op deze locaties te verkopen, dit gaat om jou en je werk gezien te krijgen.
Zorg ervoor dat uw contactgegevens [RedBubble-adres, enzovoort] overal worden weergegeven waar uw illustraties worden weergegeven.
Vraag de winkeleigenaren of u visitekaartjes en houders op hun balie in de buurt van hun kassa’s kunt achterlaten. Mensen hebben genoten van het eten in het café, ze hebben je werk aan de muren gezien, en nu ze de rekening betalen, is het laatste wat ze zien je visitekaartje. Dit is iets goeds.
Print een stapel van uw product en verkrijg een kraam op de lokale markten. Dit is een geweldige manier om veel exposure te krijgen en om ook directe feedback over uw product te krijgen.


OM UW PRODUCT TE VERKOPEN – JE MOET JEZELF VERKOPEN

Wat zorgt ervoor dat klanten keer op keer terugkomen in dezelfde winkel?
Is het de prijs? – NEE [veel winkels hebben uitstekende prijzen]
Is het het product? – NEE [veel winkels verkopen hetzelfde type producten]
Het ding dat klanten terug laat komen is hun verbinding met de mensen die er werken.
Hoe vaak zou jij teruggaan naar een winkel waar je slechte service kreeg, of het personeel was chagrijnig?
Hoe vaak zou jij door de stad reizen simpelweg omdat de winkeleigenaar uw naam kent en altijd weet welk type koffie u lekker vindt.
Als mensen verlangen we naar dat soort verbinding met elkaar.
Kunst is een uitdrukking van het zelf, en mensen die kunst kopen, willen over het algemeen graag iets van de kunstenaar weten.
Mensen houden van die verbinding tussen de kunst en de kunstenaar. Dus je moet jezelf net zo veel vermarkten als je je kunst op de markt brengt.
Voeg een bio toe aan je kunst, vooral waar je kunst ook te zien is.
Kunst is kunst, maar als je een beetje over jezelf zegt, zal je het persoonlijk maken voor je potentiële klanten. Dit is een voordeel, dit helpt je om je te onderscheiden van de rest.
Veel mensen vinden het leuk om lokale artiesten te ondersteunen. Dus laat hen weten dat je een “arme hongerige kunstenaar” bent die in de buurt woont. Vertel hen eigenlijk niet dat je een “arme hongerige kunstenaar” bent – niemand houdt van mensen die zielig doen, in plaats daarvan – laat hen weten waarom je kunst maakt, je gevoelens en je proces uitlegt, laat ze weten waarom je doet wat je doet. Probeer het bij een paar paragrafen te houden.
Als je jezelf geloofwaardig maakt voor je klanten, zullen ze je kunst zien als meer dan alleen iets dat aan de muur hangt.
Zoals ik eerder al zei, zijn de wereld en het internet boordevol artwork van topkwaliteit. Het is ook boordevol unieke en verschillende kunstwerken.
Het enige dat je werk onderscheidt van de rest van iedereen is: DAT BEN JIJ
Je moet contact maken met je potentiële klanten, je moet jezelf aan hen “verkopen” en als je dit doet, zal je kunst een veel grotere kans op verkopen hebben.


BEHANDEL UW KUNST ALS BEDRIJF, NIET ALS HOBBY

U bent serieus over het maken van verkopen of u bent het niet.
Kies een van de twee. Als u het niet serieus wilt behandelen, wees dan gewoon blij als er iets verkoopt en stop met te klagen dat u geen verkoop verricht.
Maar als u wel verkopen wilt en dat lukt niet – dan is er maar één persoon die de schuld heeft – uzelf.
Elke financieel succesvolle kunstenaar behandelt hun kunst als een bedrijf. Ze nemen het serieus. Ze weten dat het produceren van kunst slechts een klein deel van het bedrijf is. Het grootste en moeilijkste deel is al het andere dat nodig is om het product te verkopen.
Kijk naar artiesten zoals KEN DONE (https://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Done)- Waarom is hij zoooo enorm succesvol? Het is niet omdat hij coole kunst produceert. Het is omdat hij het als een bedrijf behandelt en hij het serieus behandelt.
Als je echt geld wilt verdienen met kunst, dan kun je de kunst van het zakendoen bestuderen.

Wil je een succes zijn, of is het gewoon een luchtkasteel? Ben je serieus? … doe dan het goede en ga naar avond college – volg lessen in Business en Marketing. Leer hoe u uw bedrijf effectief kunt promoten.

Als je denkt dat dit allemaal net een beetje over de top is, en ik overdrijf, overweeg dan dit:
Coca-Cola is het meest verkochte binnenlandse product ter wereld.
Kennen ze hun doelgroep demografisch? JA!
Brengen ze die demografie op de markt? JA!
Zetten ze hun product daarbuiten op ad nauseaum? JA!
Behandelen ze hun bedrijf serieus? JA!
Leunt Coca Cola achterover, wetende dat hun product het beste is, en verwacht je dat de verkoop op magische wijze gebeurt? ECHT NIET!


WERK DE JUISTE MENSEN

Zoveel kleine bedrijven maken dezelfde basisfout, waardoor men van meet af aan gaat mislukken:
De ondernemer denkt dat ze, omdat ze echt goed zijn in het leveren van het kernbedrijfsproduct, automatisch ook goed zijn in het managen van het bedrijf.
Dit soort overmoed is om twee redenen de doodsteek:
1. U zult het zo beu zijn om meer tijd te besteden aan het beheer van uw bedrijf dan aan het leveren van uw core business-product, zodat u uiteindelijk haat wat u doet.
De meeste eigenaren van kleine bedrijven geven toe ongeveer 80 uur per week op hun bedrijf te werken. Stel 40 uur voor om core business te leveren – en u kijkt nog eens 40 uur naar de alledaagse aspecten van bedrijfsbeheer.
en
2. Uw kunst zal worden beïnvloed door uw onderliggende haat tegen het beheren van uw bedrijf, en dit zal onvermijdelijk uw verkoop beïnvloeden.
Je gelooft niet dat zo iemand goede kunst kan maken!
Dus waarom geloof je dat zo iemand, dus … JIJ, weet hoe je een bedrijf moet vermarkten en beheren?
Ken uw sterke en zwakke punten, en betaal voor professionals om de dingen te doen waarvan u niets weet.
Natuurlijk gaat het je kosten. Maar u kent dat gezegde: “U moet geld uitgeven om geld te verdienen”? – Dit is waar het naar verwijst.
Zoek en betaal voor het beste:
1. Bedrijfsleider [verplicht]
2. Marketing Manager [verplicht]
3. Advocaat / advocaat [verplicht]
4. Boekhouder [verplicht]
5. Winkel- / kantoorpersoneel [indien nodig]
Door deze mensen te gebruiken [meestal op parttime of naar behoefte], kan The Artist zich concentreren op datgene waar jij het beste in bent – het maken van hoogwaardige kunst.
Dit is wat Professional Business Owners doen.
Als u denkt dat deze mensen u teveel geld zullen kosten, en u kunt het allemaal zelf doen, dan heeft u geluk, ik hoop dat u het haalt, omdat gegevens van de Amerikaanse Small Business Administration laten zien dat ongeacht het jaar waarin ze zijn opgericht, gaat het merendeel van de start-ups binnen vijf jaar failliet en twee derde functioneert niet meer tien jaar nadat het is opgericht.
WAAROM FALEN DE MEESTE START-UPS? (WHY DO MOST START-UPS FAIL? ) kijk op de website Small Business Trends]


CONCLUSIE

Tot slot, overweeg om RedBubble uw winkel te laten zijn.
Dit is waar potentiële klanten komen om uw kunst te kopen, dus maak het gebruiksvriendelijk, houd het eenvoudig, schoon en opgeruimd.
Het beheren van uw RedBubble-portfolio kan een beetje werk zijn, maar als u een echte winkel had, ben ik er vrij zeker van dat deze zichzelf niet op magische wijze zou reinigen.
Zet uw meest populaire werk [meest bekeken] op een prominente plaats.
Ik doorloop regelmatig mijn lijst met illustraties en zorg ervoor dat de meest bekeken kunst de eerste kunst is die iemand in mijn portfolio te zien krijgt.
Houd je winkel fris, maar maak het ook niet rommelig. De meeste mensen gaan niet door 20 pagina’s van je kunst. Het is gewoon te veel, het is overdreven.
Ik heb meer dan 20.000 afbeeldingen op negatieven en digitale bestanden … bekijk mijn RB-portfolio … hoeveel pagina’s zijn er? TWEE – en dat is wat ik beschouw als de beste van het beste. Het heeft geen zin om iets te tonen dat niet absoluut je BESTE werk is.
Houd je kunst up-to-date, verwijder dingen die gewoon geen aandacht krijgen en blijf regelmatig nieuwe dingen binnenhalen. U kunt een link maken op de voorpagina “NIEUW WERK” van uw portfolio waarmee uw klanten rechtstreeks naar uw nieuwe werk kunnen gaan. Label gewoon je nieuwe werk als “NIEUW”.
Grafische links werken beter dan tekstlinks. Dus maak je eigen afbeelding en upload deze en gebruik hem als een link.
Dus als je echt verkoop wilt maken, moet je eraan werken en moet je hard werken.
Er is geen andere weg.


COOLE LINKS NAAR ANDERE ADVIEZEN OVER VERKOOP & MARKETING

  1. MARKETING ART by KARIN TAYLOR
  1. TUTORIAL LIBRARY
  1. HEAPS & HEAPS OF ARTICLES WRITTEN BY OTHER REDBUBBLE MEMBERS
  1. MARKETING by Janis Zroback
  1. A PRACTICAL GUIDE TO PROMOTING AND SELLING ART ON REDBUBBLE by Chris Jalufka on the RedBubble Blog

 

 

 

wpadmin

Mythologie is vaak de bron van inspiratie. Ik probeer het goddelijke en het menselijke te verenigen in mijn schilderijen. Paarden en andere dieren, maar ook groente en fruit vindt u terug in mijn schilderijen. Portretten maak ik in opdracht. Regelmatig neem ik deel aan exposities nationaal en internationaal en heb vele prijzen gewonnen. Mijn werk is gepubliceerd in diverse uitgaven en aangekocht in binnen- en buitenland.

Comments are closed.